L'aprenentatge‎ > ‎

Segon (Primària Cicle Inicial 2)

CURS 2016-2017


Badaplatja

El 7 de juny vam fer el Badaplatja. Unes activitats molt divertides amb aigua a la platja, juntament amb altres escoles. Ens ho vam passar pipa!
Mireu quines fotos...


Danses

El 26 de maig vam fer les danses al poliesportiu de la Penya. Van sortir rodones!!! Aquí teniu més fotos.


Colònies 16-17 (CAN CLARENS)

Els dies 15 i 16 de maig tot el cicle inicial vam anar de colònies a la Casa de Can Clarens, a Vallgorguina. Vam fer tres grups diferenciats per colors: equip verd, equip blau i equip vermell. Durant els dos dies vam fer tres activitats: taller de melmelada de poma, els animals i l'hort. Després de sopar vam fer jocs de nit pel bosc i després ens vam anar a dormir.
Van ser unes colònies genials!!! Estem desitjant que arribin les properes! Aquí teniu un munt de fotos!

Dimoni '17

El 5 de maig vam anar a veure el dimoni de Badalona, situat a la platja. Cada any es superen! El vam dibuixar i vam fer-li una volta per comprovar si tenia cua o no.



Rodolfo del Hoyo a l'escola Gitanjali

Avui, dimarts 28 de març, Rodolfo del Hoyo ha vingut a l’escola Gitanjali a visitar-nos. Nosaltres ens hem preparat unes preguntes sobre el seu llibre “La colla del fantasma Barruf”. Hem passat 45 minuts molt divertits amb ell, ens ha contestat les preguntes i a més a més ens ha explicat moltes anècdotes de la seva vida.

Aquí trobareu les preguntes amb les respostes que en Rodolfo ens ha donat.

1.    En què es va inspirar per escriure el llibre “La colla del fantasma Barruf”?

La seva filla va ser la seva gran inspiració. Ella cada dia esmorzava un suc de taronja, un cacaolat i galetes, tot posat en una safata verda. En Rodolfo, a l’hivern sempre portava una barret al cap. Un dia la seva filla li va dir que podria escriure un conte on sortís una safata que es diria “Safata Verda” i dos germans barrets que es dirien “Barret Negre” i “Barret Marró”. I així ho va fer.

2.  Quant de temps va trigar en escriure el llibre?

Va trigar 6 mesos en escriure el llibre.

3.  Quants llibres ha escrit en total?

Ha escrit 27 llibres, però ha publicat 23. Un llibre està a punt de sortir aquesta setmana. Serà un llibre de poesia d’adults.

4. Per quina edat de nens li agrada més escriure, per infantil, primària o més grans?

Li agrada escriure en general, però el que més li agrada és escriure per nens i nenes de primària.



Sortida al Museu del Càntir d'Argentona
Dilluns 13 de març vam anar al Museu del Càntir d'Argentona. Primer vam fer un taller on van dissenyar un gerro i després el vam fer. Més tard vam anar al museu on vam veure moltíssims càntirs de mides, formes i colors ben diferents. Mireu, mireu...



Sortida al CRAM
El passat 2 de març vam anar d'excursió al CRAM (Centre de Recuperació d'Animals Marins). Allà ens van explicar mooooltes coses i vam veure les tortugues marines que s'estaven recuperant.
Després vam dinar a la platja i també vam jugar. Més tard vam anar fins a un parc que hi havia al costat i vam jugar una estona més. Va ser un dia rodó!!
Aquí teniu un munt de fotos!


CARNAVAL!!!
El divendres 17 de febrer vam celebrar la festa de Carnaval. Ens vam disfressar i vam ballar per toooota l'escola. Aquí teniu unes quantes fotos.



Fem jocs matemàtics!

A matemàtiques també podem jugar, i molt!!! Ens hem organitzat per racons i a cada racó hi havia un joc matemàtic diferent. Cada 8 minuts canviàvem de racó. Va ser molt divertit!!
Aquí teniu l'enllaç de les fotos:



Visita de la Guàrdia Urbana

El divendres 17 de febrer ens va visitar la Guàrdia Urbana. El guàrdia que va venir es diu Xavi i ens va ensenyar normes i consells per anar pel carrer segurs.



Teatre Romea "Rondalla ve, rondalla va"
El passat 16 de febrer vam anar al teatre Romea de Barcelona a veure l'obra de teatre "Rondalla ve, rondalla va". Vam anar en autocar i després vam caminar una mica per la Rambla de Barcelona. Pel camí vam passar per davant del Liceu i ens vam fer unes fotos, dins i fora! Què bonic!!
L'obra de teatre ens va agradar molt, perquè ens explicaven contes i cantaven cançons a la vegada. Volem tornar!

A la porta del Liceu
Dins del Liceu







Visita a la biblioteca Can Casacuberta

El dia 6 de febrer vam anar a la biblioteca de Can Casacuberta de Badalona. Primer vam anar a deixar els llibres que havíem agafat en préstec. Després vam agafar llibres  per llegir-los a la biblioteca. A continuació vam agafar els llibres en préstec que ens van agradar. Per últim vam veure un pastís que a dalt de tot tenia el número 25 perquè era l’aniversari de la biblioteca.

Ens ho vam passar bomba!!


Concert de Nadal

2n.mp4


Setmana de la ciència: Els llegums!

Els nens i nenes de segon ens vam trobar amb aquesta pregunta: 

ELS LLEGUMS ENS PARLEN DEL QUE FAN PER NOSALTRES?

Quan ens vam trobar la pregunta a la pissarra, hi havia algunes coses que no sabíem. Van sorgir aquestes preguntes, que vam portar a casa per preguntar als pares:

1.- Què són els llegums?

2.- Quins llegums hi ha?

3.- Menjo llegums? Quins llegums menjo?

4.- Quantes vegades a la setmana?

5.- Com trobem els llegums abans de menjar-los?

6.- Com puc cuinar els llegums?


Un cop vam aclarir les preguntes anteriors, vam fer unes hipòtesis entre tots:

1.- Els llegums no parlen!

2.- Per cuinar llegums secs els puc fer de dues maneres: posar-los en remull tota la nit o sense remullar-los, és a dir, tirant els llegums directament a l’aigua bullint.

3.- Per cuinar llegums secs els he de ficar en una cassola amb aigua bullint.

4.- Tots els llegums necessiten el mateix temps de cocció per poder-los menjar.

5.- Els llegums remullats i els que no han estat remullats, necessiten el mateix temps de cocció.


Primer vam fer un mural relacionant el llegum amb la seva planta.


També hem fet germinar: cigrons, mongeta, llentia marró i vermella.




Segona sessió a la biblioteca de Can Casacoberta

El dijous 10 de novembre vam anar per segona vegada a la biblioteca. Vam buscar llibres per llegir allà i per portar a casa. També vam tenir la gran sort de poder veure un mandala enorme feta només amb llegums. Això ens van anar molt bé per anar preparant la setmana de la ciència. Mireu...



Lectura en parelles.


Lectura individual

Fent prèstec de llibres.
Mandala feta amb llegums!
       

LA PRIMERA SORTIDA DE 2n: Excursió de tardor

 

El dia 4 de novembre vam anar d’excursió a Lourdes d’Arenys en autocar. Vam anar la classe de P5, de primer i de segon. L’objectiu era gaudir de la natura i passar-ho molt bé!.

Primer vam esmorzar en unes taules de pedra. Quan vam acabar d’esmorzar vam jugar una mica. Després vam anar a la muntanya a investigar el terreny. Vam veure fulles, bolets, aglans, pals grans, dues papallones, un centpeus i moltes més coses. També vam seure al terra per escoltar el silenci i vam sentir ocells, gossos i el soroll dels arbres amb el vent. A continuació, vam tornar a les taules de pedra i vam dinar. Quan vam acabar de dinar vam descobrir que hi havien unes corrioles que semblaven laberints i tobogans. Al costat de la muntanya hi havia un santuari amb la verge de Lourdes.

Ja per acabar, ens vam acomiadar de la muntanya i vam tornar a l’escola en autocar. Va ser un dia especial perquè no vam fer classe i perquè hi havia moltes coses divertides a la muntanya. Ens ho vam passar bomba!.

 Text escrit: alumnes de 2n.



Podeu veure les fotos en aquest enllaç: https://goo.gl/photos/a4CF1WFYVHGVdR1M7





Les menges de la Castanyada 2016

El divendres 28 d'octubre vam fer les menges entre tots els nens i nenes de la classe de segon. Ens vam organitzar en tres grups: un grup feia galetes amb codonyat i ametlla, un altre feia dàtils farcits d'ametlla i l'últim grup feia broquetes d'orellanes, raïm i formatge tallat a daus.

Ens vam esforçar molt en fer-ho i va sortir molt bé. Estaven molt bons!! Mireu quina pinta més bona...



Anem a la biblioteca de Can Casacoberta

El passat dijous 13 d'octubre, els nens i nenes de la classe de segon van anar a la biblioteca de Can Casacoberta. Allà ens van recordar les normés d'ús de la biblioteca i ens van explicar la diferència entre els llibres de coneixements i els llibres d'imaginació. De seguida ens vam posar a buscar i a llegir. Vam agafar un munt de llibres per llegir a casa. A gaudir!






Colònies a la Riera d'en Ciuret (Fogars de Montclús)

El passat 12 i 13 de maig els nens de cicle Inicial vam anar de colònies. Va ser molt divertit i ens ho vàrem passar molt bé!!

Aquí us deixem les imatges

Colònies Cicle Inicial 2016



Un dia al Zoo!

Per aprendre coses sobre els pingüins i poder portar a terme el nostre Projecte, hem anat a passar el dia al Zoo on hem après moltes coses noves. 

Zoo 2016




Un regal de Nadal

Un poema fet per nosaltres per desitjar a tothom unes bones festes.






Sortida de la tardor octubre 2014

Divendres 24 d'octubre els nens i nenes de 1r i 2n vàrem anar a Lourdes d'Arenys a veure el bosc de tardor. Vàrem recollir fulles, glans, castanyes.... Ens ho vam passar molt bé, aquí us en deixem la prova.

Lourdes d'Arenys Cicle Inicial





Sortida al Zoo de Barcelona

El divendres dia 6 de juny els nens i nenes de 2n vàrem anar al Zoo. Primer vàrem veure els ocells i més tard vam fer l'activitat de les tortugues on ens van explicar com són les tortugues, on viuen, què mengen...

Després vàrem visitar el Zoo i vam veure l'espectacle dels Dofins, va ser molt divertit!

Sortida Zoo Barcelona 2n 2014


Visita al Museu del Càntir

El divendres, 28 de març, vam fer una sortida de tot el dia a Argentona.

Primer de tot, vam anar a un taller de ceràmica ,vam dibuixar un  gerro i mentre ens explicaven les tècniques més bàsiques de modelat de la ceràmica, cadascú de nosaltres , guiats pels ceramistes, va realitzar la peça dibuixada, en un torn .

També vam visitar el Museu del Càntir, on ens van explicar diferents aspectes del món dels càntirs com la seva història, fabricació, formes i funcions. Va ser molt interessant.


 
 
 

Museu del Càntir Argentona 2n

      

Setmana de la ciència 2013

El primer dia de la setmana de la ciència ens vam trobar aquesta PREGUNTA a la pissarra:

“Els dinosaures bevien la mateixa aigua que bevem nosaltres?”

En primer lloc, vam parlar de que havíem de fer per ser uns bons científics, es a dir , del MÈTODE CIENTÍFIC  i els passos a seguir:

 

A continuació, vam començar a pensar quines eren les respostes possibles :

HIPÒTESIS

Aleshores, ens vam plantejar altres preguntes: L’aigua desapareix? On va a para quan s’escalfa? D’on surt l’aigua del núvols? Per què plou? I per poder contestar-les vam començar a fer experiments.

 PRIMER EXPERIMENT

En el primer experiment, vam agafar dos vasos de precipitats, vam posar-hi aigua i en un dels pots vam tirar-hi una cullarada de sal.

Vam encendre el foc i al cap d’uns minuts l’aigua va començar a bullir i es va convertir en vapor. També vam observar que hi havia sal al fons d’un dels pots.

 



 
Vam  REFLEXIONAR  que quan l’aigua del mar s’evapora, la sal no ho fa, es queda dissolta en l’aigua líquida.

Al SEGON EXPERIMENT,  vam escalfar 4 glaçons que es van convertir en aigua líquida.

Quan aquesta aigua va començar a bullir es va convertir en vapor


A continuació, vam posar una tapa de metall sobre el recipient, vam deixar pasar una estona perquè es refredes i vam aixecar la tapa, vam sacsejar-la i van començar a caure gotes d’aigua. Haviem conseguit fer ploure.

Vam  REFLEXIONAR  que quan posem la tapa, com que aquesta és freda, el vapor es refreda i forma gotetes d’aigua líquida, es condensa.

Després, vam fer ALTRES EXPERIMENTS  per investigar l’aigua que hi ha a l’aire, per descubrir que pasa quan l’aigua es glaça.

Més tard, vam BUSCAR INFORMACIÓ als llibres i a Internet i vam aprendre que és l’evaporació, la condensació i el cicle de l’aigua.

Per tant, vam arribar a la CONCLUSIÓ que “SI”, els dinosaures bevien la mateixa aigua que bevem nosaltres perquè l’aigua realitza un llarg i constant  viatge que es diu Cicle de l’aigua.





                HEM APRÈS:

-        El cicle de l’aigua

-        L’aigua en els seus 3 estats: sòlid, líquid i gas, i com canvia d’un estat a l’altre al escalfar-se i al refredar-se.

-        Com es forma la pluja, la neu i la calamarsa.

-        A consultar informació utilitzant llibres i internet.

-        A col.laborar amb la nostra aportació personal en un grup de treball.

-        A participar activament en el diseny d’una exposició



Ciència 2013 ‎(2n)‎




Badaplatja

Els nens i nenes de segon hem anat al Badaplatja on hem fet jocs amb aigua i sorra. Mireu les fotografies.


La guàrdia urbana ens visita.

Divendres, 1 de febrer de 2013, van venir a la classe de 2n dos guàrdies urbans per ensenyar-nos i recordar-nos algunes normes que hem de tenir en compte per anar pel carrer amb seguretat: per on hem de travessar els carrers, que hem de vigilar on juguem...
Una de les activitats que ens va agradar més va ser una petita representació per aprendre que hem de fer si algun dia ens perdem. La Laia va fer de mare, l'Alejandra va fer de la nena que es perdia, la Marina R i en Nil van fer de guàrdies urbans, el Luis era un botiguer del mercat i en Pau era un senyor que trobava a la nena perduda. Aquí en teniu algunes fotos.


Setmana de la ciència 2012

PREGUNTA

SI FIQUES LA MÀ DINS UN CUBELL D’AIGUA, PER QUÈ SAPS SI ESTÀ FREDA, CALENTA O TÈBIA?

 Abans de tot vam llegir bé la pregunta per asegurar-nos que l’enteniem. Després d’aclarir el significat de la paraula tèbia, estàvem preparats per començar a donar les respostes que se’ns acudien.

PLUJA D’IDEES

Aquí en teniu una mostra d’algunes de les respostes que es van donar:

Laia: Sabem si és calenta o freda perquè ho notem amb el tacte.

Marta: Amb la mà notes la temperatura.

Unai: Si la mà tremola, l’aigua està freda.

Cristina (mestra): Només ho notaríem amb la mà? Si ho notem pel tacte, on tenim tacte? Quin vam dir que era l’òrgan del tacte quan vam estudiar els sentits?

Diferents nens i nenes recorden que la pell és l’òrgan del tacte.

Irina: Amb la pell notem si és freda o calenta. Si ens poséssim un guant, notariem l’aigua més calenta.

Cristina: I tota la pell nota igual la temperatura?

Xavier, Marta...: Ho notes només amb la part de la pell que està tocant l’aigua.

Júlia: Si la pell està calenta, notes l’aigua freda i si la pell està freda, notem l’aigua calenta.

Cristina: Llavors, dieu que notem alguna cosa amb la pell, però per què sabem si el que notem és fred o és calent?

Pau: Si l’aigua és freda, les venes ho noten i arriben fins el cervell i l’avisen. I nosaltres diem si és freda o calenta.

Luis: La pell xucla una mica d’aigua i, per les venes, l’aigua arriba al cervell i el cervell diu si és calenta o freda.

Kike: Crec que són els nervis els qui envien la informació del tacte perquè les venes no s’enganxen al cervell i els nervis sí que s’hi enganxen.

Cristina: Però, un moment. Uns heu parlat de venes i altres de nervis, Són el mateix o no? Quina diferència hi ha?

Martí i Nil: Les venes es queden quietes i deixen passar la sang. Els nervis es mouen pel mig, recte, en vertical...

Més nens i nenes estan d’acord que les venes només deixen passar la sang.

Xavi: Els nervis no s’enganxen a res. En canvi, cada vena s’enganxa a una part del cos.

En Kike insisteix fent aquest raonament: Si les venes portessin la informació, la portarien al cor perquè és on es fabrica la sang. Però els nervis estan connectats al cervell.

Continuen les intervencions, es fan diferents afirmacions:

El nostre cos està fet de cèl·lules.

Quan s’ajunten dues cèl·lules neix un bebè.

...

Al mig del debat un alumne diu:

Si et quedes sense neurones, et tornes tonto.

Cristina: Neurones? Què són les neurones?

Les neurones són una cosa que et fa llest.

S’acaba el temps, recapitulem i estem d’acord que:

- La pell toca l’aigua i alguna “cosa” del cos (venes o nervis) porten la informació de la pell al cervell i el cervell diu si és freda, tèbia o calenta

- Hi ha algunes paraules que ens “sonen” però no les tenim gaire clares.

Cal buscar informació. Cadascú pot triar dues de les següents paraules: tacte, pell, cervell, vena, nervi, neurona o cèl·lula.

RECERCA D’INFORMACIÓ

A casa ens hauran d’ajudar. Serà millor buscar en llibres per a nens/es de la nostra edat que podem tenir a casa o a la biblioteca. Si utilitzem Internet, busquem en webs educatives per a nens/es.

 

A l’endemà posem en comú la informació que hem recollit:

·        La pell és l’òrgan del tacte i té vàries capes.

·        A la pell hi ha uns nervis receptors que noten la calor i el fred, la textura, la pressió, el dolor...

·        Les cèl·lules són les “peces” que formen el nostre cos i n’hi ha de moltes formes i mides.

·        Les cèl·lules que formen el cervell i els nervis són les neurones. Tenim algunes imatges de neurones.

·        Són els nervis (i no les venes) els qui reben la informació, la transmeten al cervell i després transmeten la resposta que ordena el cervell. I tot aquest procés passa a una gran velocitat.

·        Hi ha diferents zones al cervell i una d’elles es l’encarregada del sentit del tacte.

Per entendre millor com funcionen els nervis i com es transmet la informació fins i des del cervell fem una representació. Som neurones i formem una cadena agafant-nos les mans per representar uns nervis. Aquesta cadena arriba a un grup de nens, que es toquen entre tots, que representen les neurones del cervell. Una altra cadena de nens i nenes formen el nervi que fa arribar l’ordre a la boca perquè digui “Està freda” o “Està calenta”.

Setmana Ciència 2n ‎(2012)‎



EXPERIMENTACIÓ

Arriba l’hora de l’experiment. Cal comprovar que el que hem “investigat” funciona.

Hipòtesi: Ficant la mà en un recipient amb aigua, podem saber si l’aigua és freda, calenta o tèbia.

Procediment:
1.    Omplim d’aigua tres recipients identificats amb un quadrat, un cercle i un triangle.
2.    Dividim la classe en dos grups.
3.    Els del primer grup van ficant la mà per torns en el recipient identificat amb un quadrat durant un minut. Després fiquen la mateixa mà en el recipient identificat amb un cercle.
4.    Els del segon grup fan el mateix però primer fiquen la mà en el recipient identificat amb un triangle i després en el recipient del cercle.
5.    Tots anoten al seu full el que han observat.
6.    Recollim les observacions que han fet tots els nens i nenes de la classe.

1r grup:
Recipient del quadrat: 13 nens diuen que l’aigua és calenta
Recipient del cercle: 0 nens diuen que l’aigua és calenta
     6 nens diuen que l’aigua és tèbia
     7 nens diuen que l’aigua és freda

2n grup:
Recipient del triangle: 13 nens diuen que l’aigua és freda
Recipient del cercle: 7 nens diuen que l’aigua és calenta
     6 nens diuen que l’aigua és tèbia
     0 nens diuen que l’aigua és freda

Conclusions de l’experiment:
Si l’aigua és molt freda o molt calenta, la nostra hipòtesi és certa. Però si l’aigua és tèbia, depèn del que toquem abans, la notarem freda, tèbia o calenta.
Amb la mà notem si la temperatura és més alta o més baixa que el que havíem tocat abans, però no podem dir amb seguretat si és calenta, freda o tèbia.
La nostra hipòtesi no sempre és certa.

CONCLUSIONS


Després del que hem pensat, imaginat, la informació que hem buscat, el que hem experimentat i comprovat... Aquestes són les nostres conclusions per respondre la pregunta que havíem trobat a la pissarra al principi d’aquesta setmana:

Notem la temperatura amb el tacte, que és un dels nostres cinc sentits.

L’òrgan del tacte és la pell.

El nostre cos està fet de cèl•lules i les cèl•lules que formen els nervis es diuen neurones.

Els nervis del tacte que tenim a la mà porten la informació fins el cervell i el cervell diu si l’aigua és freda, calenta o tèbia. Llavors, envia l’ordre a través dels nervis per donar la resposta.

Si l’aigua és molt freda o molt calenta, es nota bé. Però si l’aigua és tèbia, depèn del que toquem abans, la notarem freda, tèbia o calenta.

EXPLIQUEM EL QUE HEM APRÈS

Per explicar als nens i nenes dels altres cursos el que hem fet durant la setmana de la ciència, hem elaborat un mural que s’ha exposat al vestíbul de l’escola amb la resta de murals fets per totes les classes.

HA ESTAT UNA SETMANA MOOOOLT INTERESSANT I TAMBÉ DIVERTIDA.


El còmic

A 2n de primària hem treballat el còmic. Aquí us deixem unes quantes vinyetes amb el Punxegut com a protagonista. Feu clic a la imatge i les podreu veure amb tot luxe de detall.




Podem fer pedres?

Aquest any el primer dia ens vam trobar una pregunta a la pissarra. Estavem emocionats!

PODEM FER PEDRES?

Gairebé totes i tots els de la classe pensàvem que si podíem fer pedres, però com? Havíem de pensar una hipòtesis per tal d’investigar i poder dir, si teníem o no, raó.


La HIPÒTESI sobre la qual vam treballar va ser la següent: Si agafem sorra + aigua (= fang) i hi afegim terres, sorres i altres pedres; i les barregem, els hi donem forma, l’apretem i la deixem assecar al sol uns quants dies i esperem tindrem una pedra.

Per poder investigar, els científics experimenten i observen molt per poder arribar a conclusions.

Havíem de ser científics. El primer que calia era fer un experiment. Així ho vam fer, vam agafar diferents sorres ( sorra de planter, sorra universal, pedres volcàniques, sorra de sorral fina, sorra de sorral més gruixuda, pedres,...) i les vam barrejar amb fang ( aigua + sorra ) com passa a la natura. Vam apretar-la, vam donar-li forma i la vam deixar assecar al sol.

   
  

A més de fer experiments, els científics, també observen molt allò que estudien. Nosaltres vam portar moltes pedres i les vam classificar.

Les vam poder classificar per llises o rugoses, per pesants o lleugeres, d’un sol color o amb molts colors, amb forats o sense, grans o petites...

Ens vam fixar molt atentament durant la classificació per intentar veure característiques similars. El que vam poder veure que algunes pedres tenen forats i que n’hi havia algunes pedres rodones com còdols i altres eren molt irregulars. Perquè podia ser això?

 
 

Vam decidir fer recerca per internet a veure què descobríem: Perquè les pedres tenen forats?

Qui volia, a més, també podia buscar quins tipus de roques hi ha al món a veure si enteníem una mica més de pedres.

Així va ser. Les pedres volcàniques tenen forats per la solidificació del magma. Quan esclata un volcà el magma té gasos que fa que explotin per les altes temperatures i que es facin bombolles aquestes quan es refreden es queden en forma de forats.

També vam descobrir que hi havia tres tipus de roques: Les roques magmàtiques ( roques volcàniques), les roques sedimentàries ( roques o pedres que es formen amb els sediments que arrastren els rius, per això tenen formes rodones perquè van rudolant i l’aigua les arrodoneix), i les metamòrfiques ( són les que tenen formes molt extranyes i les trobem a les muntanyes).

 
 

Ja estava acabant la setmana havíem d’observar les pedres que havíem fet, eren o no eren pedres? Per a nosaltres sí, potser més fràgils que a la natura perquè només havíen passat pocs dies.

Havíem investigat molt i amb la infomació que vam recollir ja podíem respondre a la notra hipòtesi.

 

 

Vam poder arribar a al següent CONCLUSIÓ: Sí podem fer pedres ja que les roques es formen amb terra, amb fang, amb sorres, amb magma, amb gas, amb minerals, amb sal, amb altres pedres, amb pedres precioses; i quan plou, fa sol, hi ha vent i les pedres es posen unes a sobre de les altres s’aixafen i amb el pas del temps es converteixen en roques.