L'aprenentatge‎ > ‎

Quart (Primària Cicle Mitjà 2)


CONCERT DE NADAL

4rt.mp4










 











CURSOS ANTERIORS 

VISITA AL PARC GÜELL

Hem estat visitant un dels monuments més reconeguts de l'Antoni Gaudí! Estem descobrint aquest artista i el Modernisme.

Per veure les fotos cliqueu AQUÍ



FILMETS

Dilluns 20 d'octubre vam anar al Teatre Principal a veure els Filmets. Els que més ens van agradar van ser aquests:


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


COLÒNIES CANET DE MAR 14-15

Aquest any hem intentat viure les colònies amb els cinc sentits!

 
 
 
 
 
 

Cliqueu AQUÍ  i sabreu com han anat aquestes colònies!


MAQUETES DE 4t


Els nens i nenes de 4t a l'àrea de matemàtiques hem fet unes maquetes de les nostres habitacions. Ens han quedat molt xules!!

Maquetes 4t 2014



TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR

Per conèixer l'Univers sense anar a la Lluna, hem fet una representació del Sistema Solar per grups. Ens ha encantat fer-ho.

2014-06-27


EL ÍBERS

Amb la visita al poblat Ibèric de Puig Castellar vàrem aprendre com vivien els íbers, com treballaven i les seves creences d'una manera més vivencial i divertida.

Íbers 2014



Setmana de la ciència 2010

La sal és un mineral?

Aquest any hem tornat a convertir-nos en científics durant la setmana de la ciència. Un matí vàrem arribar a la classe on vam trobar una pregunta que deia:

“La sal és un mineral?”

Primer de tot ens vam preguntar si sabíem alguna cosa sobre els minerals, i entre tots vàrem descobrir que alguns minerals tenien cristalls. A partir d’aquí vàrem formular les hipòtesis per donar resposta a la pregunta que ens havien fet.

Hipòtesis que vam pensar a la classe:

La sal és un mineral perquè s’hi assembla.

És un mineral perquè quan vam estudiar els aliments vam dir que era un mineral.

És un mineral perquè es pot agafar.

La sal és un mineral perquè té una estructura cristal•lina i per això brilla.

Perquè té cristalls.

Busquem informació:


Una vegada fetes les hipòtesis vàrem decidir que el primer que necessitàvem saber era: què era un mineral i quines propietats i característiques tenia.


Per això vam buscar informació a llibres, a Internet i vàrem veure i tocar minerals a l’aula.


Un cop cercada aquesta informació, vàrem aprendre que els minerals tenen una estructura cristal•lina.


Per tant el que necessitàvem fer era comprovar si la sal tenia aquesta estructura cristal•lina.

Experimentem:

Vàrem pujar a l’aula de ciències per fer cristalls de sulfat de coure i de sal.

Els passos que vam seguir per realitzar l’experimentació van ser els següents:

Preparar el material: fogó, vas de precipitats, aigua destil•lada, pinces de fusta, sal i sulfat de coure.

Amb el vas de precipitats i un fogonet elèctric vàrem bullir l’aigua.




Seguidament, vam dissoldre la sal i el sulfat de coure en aigua fins a tenir una dissolució saturada.



Ara només calia deixar reposar l’aigua per veure si, a l’evaporar-se, apareixien els cristalls.



Uns dies després vàrem observar que, efectivament, la sal i el sulfat de coure havien cristal·litzat. I que a més a més ho havien fet en formes geomètriques.


Conclusions:

Amb tot aquest procés vam poder comprovar i aprendre que la sal cristal•litza i, com a bons científics, ja podíem respondre la pregunta que inicialment ens van fer: la sal és un mineral. També podíem dir que la sal cristal•litza en forma de cub.


Experimentació

QUÈ ÉS LA CLOROFIL·LA?

Els alumnes de quart vàrem fer una experimentació amb unes mongetes per descobrir que passava amb la clorofil·la.


Els materials que vam fer servir van ser: un fogonet, una pinça de fusta, plates de plàstic, mongetes, bicarbonat i llimona.



Primer de tot varem posar a bullir l’aigua.


A continuació, vam posar una cassola amb les mongetes i la llimona i una altra amb les mongetes i el bicarbonat. Al cap d’uns minuts vàrem poder observar que les mongetes verdes amb suc de llimona havien canviat de color i eren més marrons que abans. Aquest fenomen també passa amb el pas del temps, però amb el suc de llimona vàrem accelerar el procés. Les mongetes bullides amb el bicarbonat també havien canviat de color però aquestes havien aconseguit un verd més viu.



La clau d’aquest experiment és la clorofil·la, la responsable d’atorgar color verd a les plantes. El suc de llimona és un àcid, i els àcids alteren l’estructura de la clorofil·la, amb la qual cosa es perd el color verd.



Això és el mateix que passa a la tardor, quan les fulles dels arbres es tornen grogues o vermelloses. En realitat el que succeeix es que la clorofil·la es degrada i desapareix.


En canvi, el bicarbonat, al ser una base, no modifica l’estructura de la clorofil·la, que manté tota la seva verdor.


Dissecció d'una flor

TREBALLEM L’ALIMENTACIÓ I LA REPRODUCCIÓ DE LES PLANTES: OBSERVACIÓ I DISSECCIÓ D’UNA FLOR


Per observar les parts d’una flor i entendre quina funció tenen vàrem fer la dissecció d’una flor.


Cada alumne va portar un lilium, flor que, per les seves característiques, va molt bé per realitzar la dissecció.



Els nostres objectius un cop acabada l’experimentació eren: reconèixer les diferents parts de les flors, identificar les parts dels òrgans reproductors de les flors, descriure les parts de la flor i explicar-ne les seves funcions.


Un cop preparat el material vàrem posar-nos a treballar. Poc a poc vàrem separar amb les pinces la corol·la, els pètals, els sèpals i la tija. Després de treure els pètals, vàrem observar els estams plens de pol·len. Seguidament, vàrem disseccionar el pistil i vam descobrir l’ovari i l’òvul.


Ho vam anar deixant tot a les safates per poder-ho observar amb les lupes.



L’experimentació ens ha semblat molt interessant i divertida, ja que hem pogut observar molt bé l’aparell reproductor de les plantes i hem treballat la concentració i la paciència que requereix aquesta activitat.



Vàrem haver de buscar paraules noves al diccionari.